Csak a Kispest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Janneke Heijden - WaarBenJij.nu Csak a Kispest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Janneke Heijden - WaarBenJij.nu

Csak a Kispest

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Inmiddels ben ik weer twee weken terug in Budapest. Het voelde wel een beetje als thuiskomen: omdat het me eens te meer duidelijk werd dat je vanuit Hulsel sneller in Budapest zit dan in Den Helder; en vooral omdat mijn huisgenootjes me opwachten met de heerlijke geur van versgezette Italiaanse espresso. - Wat ik overigens en tot verbazing van Martina en Laura nog steeds weiger te drinken.

De afgelopen weken waren wel wat hectisch: Veel feestjes, introductie, freshcamp, wijnfestival, etentjes en ondertussen probeerden alle studenten van Corvinus zich in te schrijven voor de vakken (via een systeem dat nog slechter werkt dan Comap) en natuurlijk de eerste colleges. Die vallen tot nu toe erg mee (vooral introductie). Behalve dan de Hungarian language course pre-intermediate. In een week heb ik al geleerd hoe je een kilo tomaten op de markt moet kopen - Kérek egy kilo paradicomot - en hoe je uitlegt wat het weer in Nederland is - télen, tavasszal, nyáron és összel általában esik az esö.

Op zich bleek gisteren wel dat het toch enigszins handig is om Hongaars te leren als je naar een Hongaarse voetbalwedstrijd gaat. Kan je toch enigszins het vloeken en het aanmoedigen (csak a Kispest!!) van de Hongaarse supporters verstaan. Dat het niveau van het voetbal vergelijkbaar is met de Nederlandse tweede klasse en de tribunes slechts half bezet waren mocht de pret niet drukken.

Nu nog even een dagje relaxen en genieten van het lekkere weer in Boedapest (nog steeds 30 graden)en de festivalletjes en dan morgen weer de collegebanken in...

xx


  • 18 September 2011 - 11:15

    Heleen:

    Haaa die Janneke! Ziet er goed uit hoor, en leuk weer een post! Wat een zwaar leven heb jij met al die festivals, feestjes en het heerlijke weer :P. Geniet er maar van want in Tilly heeft de herfst zich al aangekondigd! xx

  • 18 September 2011 - 11:19

    Manon:

    Hey Janneke,

    Dat ziet er gezellig uit! Ook echt goed, dat je hongaars aan het leren bent. Nog niet zo makkelijk als ik die zinnen zie;)

    Geniet ervan!:)

    Liefs, Manon

  • 18 September 2011 - 19:18

    Chantal:

    Hey Janneke,

    Leuk je verhalen te lezen. De foto's zijn geweldig, ziet er goed uit! Geniet ervan..

    xx Chantal

  • 18 September 2011 - 19:33

    Phil Corstiaans:

    ha janneke
    ik denk.......dat jij het wel naar je zin hebt ,zo op die fotos te zien.
    maar jullie moeten ook de kamers zelf opruimen?????
    enne die tas die jij bij je draagd ,komt die van hongarijen,hartsikke leuk
    maar veel plezier , en we wachten weer met spanning af naar je volgende verhaal en fotos.
    vele gr van phil en wim

  • 09 Oktober 2011 - 12:36

    Lieselotte:

    Sis waar blijft dat nieuwe reisverslagje;)?!
    Ik heb net je leuke kaartje ontvangen!! Heel lief!! Ik heb nu alweer zin om je te zien! Ik hoop heel hard dat mijn school het toelaat dat ik naar je toe kan komen! Ik laat nog snel iets wetenXXX

  • 09 Oktober 2011 - 21:07

    Janneke Van Der Heijden:

    Haha, dat wordt wel weer tijd he Lieselotte! Ik ga er morgen eentje schrijven:) Hopelijk tot snel! xx

  • 10 Oktober 2011 - 10:17

    Sophie:

    Hallo jannes!

    Wel heel laat een berichtje terug van mij maar ik doe me best om dit vaker te doen. (computers ben ik nog steeds geen held in) maar bedankt voor je kaartje!!
    Heb je ook een adres waar ik een kaartje heen kan sturen?

    hier is alles nog steeds hetzelfde, maar SUPER om te horen dat je het zo naar je zin hebt in Hongarije!!

    Tot hoor eens..

    Gr xx Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Boedapest

Recente Reisverslagen:

05 November 2011

Bezoekjes, vlooienmarkten en Hongaarse gewoonten

10 Oktober 2011

Reisverslag 5

18 September 2011

Csak a Kispest

27 Augustus 2011

Het nut van de Hongaarse taalcusus

18 Augustus 2011

De eerste weken
Janneke

Actief sinds 19 Juli 2011
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 38780

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 13 Augustus 2012

Voy a Buenos Aires! Venga conmigo?

07 Augustus 2011 - 24 December 2011

Studeren in Boedapest

Landen bezocht: