De eerste weken - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Janneke Heijden - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Janneke Heijden - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 Augustus 2011 | Hongarije, Boedapest

Hier had wellicht een stuk geplaatst kunnen worden over mijn eerste indrukken van Boedapest of over de heenreis. Helaas zijn beiden inmiddels niet meer relevant omdat ik al drie keer eerder in de stad ben geweest en daardoor alle mustsee-hotspots kon overslaan, en omdat mijn internet tot gisteren toe niet naar behoren heeft gefunctioneerd. Jammer, maar daardoor bleef er wel meer tijd over om lekker in de stad te chillen met mn nieuwe internationale vrienden en om naar het Szigetfestival te gaan. Het bevalt me hier in Budapest super goed. Het lijkt ook alsof ik hier al maanden woon. Wellicht heeft dat ook te maken met de dagelijkse routine van de Hongaarse lessen. Eigenlijk is het te warm (ongeveer 30 graden) om in deze tijd van het jaar in bedompte klaslokalen te zitten, maar topics als love and erotic symbols in Hungarian folklore houden mij en mijn medestudenten wel wakker. Ik ben benieuwd of ik het geleerde Hongaars ook in de praktijk ga gebruiken...

  • 19 Augustus 2011 - 07:16

    Margo:

    Hee Jannes!

    Klinkt alsof je je prima vermaakt in Boedapest :). Ben benieuwd naar je Hongaars.. Heel veel plezier nog, zeker als Remco je komt bezoeken!

    X

  • 19 Augustus 2011 - 08:10

    Toos:

    leuk geschreven, geniet van je trip en alle ervaringen;)

  • 19 Augustus 2011 - 12:33

    Stan:

    Janneke!

    Helaas heb ik je geen gedag meer kunnen zeggen dus daarom alsnog via deze weg: Have fun!
    Remco en ik zijn klaar voor de TIK, we zullen ons zoveel mogelijk gedragen en goed letten op onze kindjes ;) Je zou een trotse moeder zijn!

    Toevallig een Rosalie (student personeelswetenschappen) tegengekomen daaro? (is mijn huisgenootje, afgl maand ook vertrokken naar Boedapest op exchange)

    Ciaoo X

  • 19 Augustus 2011 - 18:44

    Stefanja:

    Hee Janneke,

    Leuk iets van je te horen! Fijn dat het je zo goed bevalt:)
    En, heb je al een goedkoop ticket kunnen vinden voor het Vrijspraakweekend? ;)

    xx

  • 19 Augustus 2011 - 19:07

    Tessa:

    Hee Janneke,

    Leuk van je te horen! Hoe was Sziget? :D

    xx liefs

  • 19 Augustus 2011 - 22:23

    Janneke:

    Leuk dat jullie dit daadwerkelijk hebben gelezen:) Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Stan, dat is prima hoor:) Heel veel plezier tijdens de TIK en ik kijk uit naar de foto's dus zorg dat je er enkele met goede sfeerimpressies maakt. Ik heb haar trouwens nog niet ontmoet, maar er zijn echt zoveel internationale studenten en toeristen hier. Echt onmogelijk om een bepaald persoon in die mensenmassa te spotten. Wellicht als ik naar Corvinus ga. @ Stefanja: Naa, ik denk toch dat ik dit jaar maar oversla. Ik geef hier namelijk echt al veel te veel geld uit! @Tessa: Sziget was echt super tof! We hebben de prodigy, skunk anansie, gogol bordello en nog wat bands gezien. Maar verder ook veel gechilled en op rare plekken terecht gekomen. Het ene moment kijk je naar een vreemde Hongaarse voorstelling en het volgende zit je met brazilianen een waterpijp te roken. Super tof dus. Je moet zeker een keer gaan als je de mogelijkheid hebt! Trouwens, in het kader hiervan; echt erg wat er op pukkelpop is gebeurd! Op Sziget was het enkel veel te heet om bij mainstage voor het podium (in de pit) te staan. Gelukkig had men brandslangen:)

  • 20 Augustus 2011 - 21:53

    Eva:

    Heeee Janneke!
    Klinkt gaaf!! Ben benieuwd naar je lessen! Ik kwam Remco al een paar keer tegen dus had die brengt de laatste updates:p heeeeel veel plezier nog meis!!!

  • 21 Augustus 2011 - 12:49

    Heleen:

    Hee Janneke,

    Leuk hoor even een berichtje van jou. Je moet er maar veel plaatsen!
    Grappig dat je bij jouw eerste taallessen meteen de onderwerpen 'love and erotic symbols' voorgeschoteld krijgt haha! Gisteren heb ik meegedaan aan de Advolympics in Amsterdam.
    Het deed me weer erg denken aan sportdag op de basisschool haha...maar dan met gratis drank!
    Ik kwam Thomas en Thijs nog tegen, zij speelde in het AKD team..altijd leuk!

    Hou ons op de hoogte! xx Heleen

  • 21 Augustus 2011 - 14:30

    Irene:

    Ji-ja-Janneke! Wat leuk om iets van je te horen, klinkt goed allemaal! En moet je veel studeren of is het meer een kwestie van sociaal actief zijn? Hopelijk vooral dat laatste ;) Kus vanuit Den Bosch!!

  • 22 Augustus 2011 - 16:48

    Roel Van De Ven:

    Dag Buurvrouw,

    Goed om te lezen dat je het goed maakt in Budapest!
    Succes!

    Roel

  • 23 Augustus 2011 - 13:10

    Anneke:

    Fijn om te horen dat je je al zo thuis voelt! Klinkt echt goed allemaal en lijkt me een prima manier om alvast te wennen aan het volgen van colleges ;)
    Hoop dat je ook foto's gaat plaatsen! Have fun!
    xx

  • 24 Augustus 2011 - 12:26

    Sedi:

    En zo hoort het! Heel veel plezier met het BEleven in Budapest :)

    Ik ben vandaag teruggekomen van mijn Summer University (waar ik opnieuw veel toffe mensen van AEGEE-Budapest heb ontmoet) en zal binnenkort eens met Iris kijken of we langs kunnen komen!

    Liefs, Sedi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Boedapest

Recente Reisverslagen:

05 November 2011

Bezoekjes, vlooienmarkten en Hongaarse gewoonten

10 Oktober 2011

Reisverslag 5

18 September 2011

Csak a Kispest

27 Augustus 2011

Het nut van de Hongaarse taalcusus

18 Augustus 2011

De eerste weken
Janneke

Actief sinds 19 Juli 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 38788

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 13 Augustus 2012

Voy a Buenos Aires! Venga conmigo?

07 Augustus 2011 - 24 December 2011

Studeren in Boedapest

Landen bezocht: