Reisverslag 5 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Janneke Heijden - WaarBenJij.nu Reisverslag 5 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Janneke Heijden - WaarBenJij.nu

Reisverslag 5

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje gelden dat ik hier een stukje heb geplaatst. Maar wees gerust, ik heb het nog steeds naar mijn zin. Ik ben weekendjes weggeweest naar Munchen en Wenen met Sebastian en Eva. Erg leuk om weer even bij een gezin te logeren en de toerist uit te hangen. Munchen is zeker een stad waar ik vaker naar toe wil (Oktoberfest!). Wenen is dat echter niet. De stad zelf was best wel saai met veel oude mensen. Maar we hadden erg leuke en interessante dingen gedaan: een intieme musical (met slechts twee acteurs) gezien, gelogeerd bij een Oostenrijkse en Iraniër in een soort gipsy-woning en natuurlijk spritzers gedronken.

En het is nog niet te druk met studeren. Daar komt verandering in, want deze week heb ik mijn eerste tentamen (Hongaarse) en volgende week mag ook het eerste paper worden ingeleverd. Dat wil ik allemaal zo snel mogelijk afhebben want komend weekend komt Remco op bezoek en het weekend daarna komen Rebecca en Rolf. Joepie! Daar zie ik wel naar uit:)

Het is hier inmiddels wel flink wat afgekoeld en het zonnetje schijnt helaas niet meer zo veel. Dus niet meer meer zonder jas naar buiten en heel veel dekens 's nachts. De ervaring leert dat het mindere weer niet echt mijn activiteit en gemoedsrust bevordert. Ik poneer bij dezen ook de stelling dat katers langer duren wanneer het slecht weer is.

Wel raak ik steeds meer ingeburgerd en begin ik ook mijn eigen routines te ontwikkelen. Iedere week naar yoga en ik doe iedere maandag mijn boodschappen op de markt met een klasgenoot. Erg leuk en ook goed voor mijn zelfvertrouwen, want hij is altijd erg onder de indruk van mijn Hongaarse woordenschat. Kortom alles gaat zijn gangetje.

Ten slotte vind ik het wel erg raar dat nu al 2/5e van dit semester voorbij is. Het gaat zo snel!

Kusjes!

  • 10 Oktober 2011 - 11:37

    Stefanja:

    Hee Janneke!

    Leuk om weer iets van je te horen! Het gaat inderdaad snel zeg, geniet er dus maar goed van:) We hebben je wel gemist op het Vrijspraakweekend hoor, het was weer top!

    liefs Stefanja

  • 10 Oktober 2011 - 16:56

    Voorjaars Reis 2023 :

    Hoi Janneke bedankt voor het reageren op ons blog clownsnaarhongarije.waarbenjij.nu
    Jij succes met je studie. We zijn nu 2 dagen in Boedapest en gaan dan weer naar Nederland.
    Groetjes
    MiMakkers Tobias, Wies, Cato en Katoe

  • 10 Oktober 2011 - 17:24

    Lisette:

    Ha Janneke,
    Tof om je verhaal te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt:) De tijd gaat idd snel, dus geniet er maar goed van:D
    Succes met je tentamen, als je terug bent wil ik wel eens horen hoe je Hongaars klinkt;)
    xx Lisette

  • 10 Oktober 2011 - 18:45

    Phil Corstiaans:

    ha janneke
    zo zeg dat zijn toch wel grote glazen he,
    maar je hebt het goed naar je zin daar, en de kou komt steeds dichter bij, maar heb je al zon bontmuts.
    die zal je zeer nodig hebben
    maar het leren begint zo n beetje , dus we zullen wel eens horen met kerst hoe je hongaars kunt spreken,mij lijkt t een moeilijke taal,
    maar veel plezier daaro, met remco,
    we horen nog wel.
    op naar t volgende verhaal,
    gr wim en phil

  • 10 Oktober 2011 - 18:53

    Sedi:

    "een intieme musical met slechts twee acteurs"... dat doet me aan een andere toneelvoorstelling denken! haha. Lang leve Budapest en alle landen er omheen met al hun 'slechte' en vage voorstellingen!

    Succes met je Hongaanse tentamen! Komt vast helemaal goed :)

    Liefs,

  • 11 Oktober 2011 - 00:07

    Janneke:

    Haha Sedi, met het enige verschil dat de voorstelling nu echt goed en meeslepend was, terwijl ik de vorige keer anderhalf uur met mijn ogen zat te knipperen van verbazing!
    @ Tante Phil: Kan ik eindelijk een keer tegen mama zeggen dat ik deze avond echt maar 2 glazen bier heb gedronken:)

  • 11 Oktober 2011 - 07:10

    Laura:

    Hi Janneke!

    Leuk om je verhalen te lezen en om te zien wat jij zoal doet. Het 'studeren' is dus begonnen! Leuk dat je ook naar het Oktoberfest bent geweest! Boedapest ligt erg centraal dus reizen is zeker aan te raden. Ik was afgelopen weekend in Hongarije, en het weer wordt (eindelijk) kouder.... Succes!

    Groetjes,
    Laura S.

  • 11 Oktober 2011 - 08:22

    Heleen:

    Hee Janneke,

    Ziet er leuk uit die foto's! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Kan je yoga een beetje volhouden? Ik ben zelf echt niet lenig dus ik heb af en toe wel wat pijntjes tijdens de oefeningen.
    Gelukkig ga ik wel iets vooruit, maar ik vrees dat ik niet de beste van de klas ga worden :P!
    Enjoy! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Boedapest

Recente Reisverslagen:

05 November 2011

Bezoekjes, vlooienmarkten en Hongaarse gewoonten

10 Oktober 2011

Reisverslag 5

18 September 2011

Csak a Kispest

27 Augustus 2011

Het nut van de Hongaarse taalcusus

18 Augustus 2011

De eerste weken
Janneke

Actief sinds 19 Juli 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 38785

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 13 Augustus 2012

Voy a Buenos Aires! Venga conmigo?

07 Augustus 2011 - 24 December 2011

Studeren in Boedapest

Landen bezocht: